Pozycjonowanie nie jest magiczną odpowiedzią na wszystkie problemy biznesowe. Nie jest to także bardzo prosty proces, którym zając może się każdy właściciel firmy. SEO to stale ewoluująca praktyka, wymagająca doświadczenia oraz szerokiej wiedzy, aby dostrzegać wzorce, trendy i potencjalne zagrożenia. Przed określeniem, czy pozycjonowanie stron jest rzeczywiście warte inwestycji, należy wziąć pod uwagę kilka kwestii.
Jakie korzyści może osiągnąć firma poprzez pozycjonowanie?
Pamiętajmy, że to nie SEO jest bezpośrednim powodem, przez który działalność zaczyna zwiększać zyski. Wzrost przychodów generuje przede wszystkim sprzedaż. Pozycjonowanie stron internetowych może efektywnie prowadzić do rozpoczęcia całego procesu, jakim jest zdobycie potencjalnego klienta. By jednak było maksymalnie skuteczne, wszystkie jego elementy muszą zostać właściwie zaplanowane i zrealizowane.
Za co dokładnie odpowiada SEO? Pozycjonowanie stron generuje ruch organiczny w witrynie poprzez umieszczanie jej na jak najwyższym miejscu w wyszukiwarce na określone słowa lub frazy. Aby SEO zwiększyło zyski działalności, witryna musi być w stanie obsłużyć ruch organiczny i skierować go do lejka sprzedaży. Brak wezwania do działania? Niewidoczne informacje kontaktowe? Zalety pozycjonowania nie będą optymalnie wykorzystywane, jeśli nie zadbamy również o inne obszary działalności.
Dlaczego ruch organiczny jest lepszy od płatnego?
Najpierw zdefiniujmy słowo „lepiej”. Niektórzy uważają, że szybciej zdobyty ruch na stronie internetowej to korzystniejszy efekt. Inni właściciele witryn są zdania, że jakość ruchu ma większe znaczenie. Ponadto wielu przedsiębiorców uważa najtańszy ruch za najlepszą opcję. Należy pamiętać, że pozycjonowanie stron internetowych wolniej zwiększa ruch w witrynie niż płatne kampanie. Jeśli więc tempo zainteresowania danymi produktami czy usługami ma dla nas największe znaczenie, SEO może nie być na początek doskonałym rozwiązaniem.
Pozycjonowanie wymaga czasu, ale gwarantuje ruch o wiele wyższej jakości, niż ten uzyskany z kampanii płatnych. Ludzie nie ufają reklamom. Stale rosnąca lista programów do blokowania reklam pokazuje nam, że użytkownicy nie chcą już oglądać płatnych kampanii. Ponad 70% internautów pominie w Google reklamy, aby zobaczyć wyniki organiczne, ponieważ wiążą się one z o wiele bardziej wiarygodnymi ofertami. To zbudowane zaufanie przynosi znakomite efekty – osoby odwiedzające stronę wiedzą, że dana witryna musiała zasłużyć na tak wysoką pozycję w Google i bez obaw dokonują zakupów.
Dopóki prowadzimy pozycjonowanie strony na właściwe słowa kluczowe oraz zapewniamy atrakcyjną wartość użytkownikowi, nasze konwersje z bezpłatnych wyników wyszukiwania będą zdecydowanie lepsze niż w przypadku płatnych kampanii. SEO pomaga również znacznie obniżyć koszt pozyskania klienta. Wykorzystując pozycjonowanie, za leada zapłacimy mniej w porównaniu np. do kampanii, w której koszt ponosimy za kliknięcie w reklamę.
Jeśli więc chcemy zapewnić naszej stronie nieustanny napływ potencjalnych klientów, którzy naprawdę są zainteresowani określoną ofertą, warto inwestować w pozycjonowanie. Działania SEO prowadzone przez profesjonalną agencją gwarantują znakomite efekty, pozwalające zmaksymalizować zyski w każdej firmie.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl