Z usług detektywa, korzystamy najczęściej w sprawach delikatnych, które wymagają szczególnej dyskrecji. Nie chcemy na pewno, by o wizytach w biurze specjalisty dowiedziała się cała okolica Sosnowca. Alarmy sąsiedzkie i długie pogadanki w tej sprawie nie są nam potrzebne. Marketing osób, zajmujących się usługami detektywistycznymi wymaga również pewnej delikatności.
Detektywie, zadbaj o szyld
W większości sklepów czy firm ochroniarskich z Katowic liczy się transparentność wyrażająca się w widocznych i krzykliwych hasłach na szyldzie oraz witrynie lokalu. Im więcej osób zauważy szyld, tym lepiej – przecież to najlepsza reklama! W większości biznesów to zadziała, detektyw powinien jednak być z tym ostrożny. Najlepiej, żeby szyld traktujący o godzinach otwarcia biura detektywistycznego był niewielki oraz pełnił funkcje czysto informacyjne. Klienci zdecydowani na skorzystanie z usług rzadko wchodzą „z ulicy”, a zależy im na dyskrecji.
Detektyw - blog informacyjny, portal społecznościowy
Marketing biura detektywistycznego, powinien bazować na obrazowaniu potencjalnym zainteresowanym jak wygląda nasza praca oraz jakie usługi oferujemy. W Polsce (głównie przez szkodliwą w tej materii działalność paradokumentów), zawód detektywa kojarzy się głównie z demaskowaniem zdrady. Dobrym pomysłem jest więc założenie firmowego bloga oraz profilu na portalu Facebook lub Instagram, na których będziemy dodawać treści, obrazujące pracę detektywa, hipotetyczne sprawy oraz najczęściej rozwiązywane ludzkie bolączki.
Detektyw i opinie w Internecie
W XXI wieku, o adres biura detektywistycznego zapytamy wyszukiwarkę w naszym laptopie lub smartphon’ie, trzeba więc zadbać o pozytywne komentarze przy profilu firmy. Zachęcajmy klientów do dzielenia się pozytywnymi wrażeniami również na portalach społecznościowych, zarówno w formie pisemnej, jak i przyznania nam symbolicznych już gwiazdek. Następnie, weź udział w plebiscycie Orły Ochrony. Laureaci wybierani są na podstawie pozytywnych ocen z portali typu Facebook, Zumi czy Google Maps. Wystarczy średnia na poziomie 8 punktów (z maksymalnych 10), by trafić na listę zwycięzców w swoim mieście. Obecność firmy w zestawieniu to jej pozytywny odbiór, łatwiejsze wyszukiwanie w Google oraz potwierdzenie dla niedowiarków, że klienci byli zadowoleni z naszych usług.