Czytelny wygląd strony
Choć strona graficzna i wizualna jest niezwykle ważna, to nie możemy zapominać, że podstawowym parametrem jakości jest tutaj czytelność. Wszelkie informacje powinny być podane w sposób przejrzysty i łatwy do odnalezienia. W połączeniu z intuicyjnym interfejsem to wszystko stanowi o wygodzie korzystania ze strony. Jeśli będzie ona zbyt skomplikowana i przeładowana nieistotnymi dodatkami, ktoś, kto chce zamówić u nas nocleg może stosunkowo szybko zrezygnować. Warto również pamiętać o przystosowaniu witryny do przeglądania przy pomocy urządzeń mobilnych. Hotelu często szukamy w drodze, a nieczytelna strona na małym ekranie naprawdę może zniechęcić.
Szybkość ładowania
Kolejnym aspektem wygody korzystania ze strony jest szybkość jej ładowania. Nikt nie chce czekać zbyt długo na to, aż pozna ofertę wybranego miejsca. Jeżeli strona internetowa dla hotelu będzie zbyt wolna, potencjalny klient najprawdopodobniej poszuka okazji gdzieś indziej.
Odpowiedni dobór fotografii
Zdjęcia odgrywają bardzo ważną rolę na stronie internetowej hotelu. Powinno być ich możliwie dużo i koniecznie muszą być one wysokiej jakości. Zainteresowani ofertą noclegową powinni zobaczyć na fotografiach możliwość prawdziwego odpoczynku i relaksu. Pamiętajmy jednak, aby zdjęcia umieścić gustownie i estetycznie na stronie. Odpowiedni balans jest tutaj bardzo istotny.
Cenniki i pakiety
Dla wielu osób kluczową informacją, jeśli chodzi o strony www dla hoteli, jest dostęp do cen obowiązujących w danym miejscu. Musimy zatem opracować cennik i umieścić go na stronie tak, aby był łatwy do znalezienia. Warto również zastosować jakiegoś rodzaju promocje przy zakupie większej ilości noclegów. Takie pakiety promocyjne powinny zachęcić wiele osób do rezerwacji pokoju właśnie u nas.
Atrakcje dla gości
Strony internetowe dla hoteli powinny również podawać informacje dotyczące tego, jakie dodatkowe atrakcje, czy przywileje możemy zyskać, dokonując rezerwacji i decydując się na pobyt. Warto wspomnieć o wszystkich możliwościach i udogodnieniach związanych ze spędzaniem wolnego czasu, a także o tym, co znajduje się w okolicy. Lokalizacja dla wielu osób nie pozostaje bez znaczenia, zwłaszcza jeśli ktoś przyjechał intensywnie zwiedzać, albo chce mieć blisko do plaży.
Rezerwacja przez Internet
Ze względu na wszechobecną informatyzację i przeniesienie wielu procesów do Internetu, nieodzowne może okazać się wprowadzenie systemu rezerwacji online. Strona internetowa hotelu powinna wychodzić na przeciw oczekiwaniom klientów, a wielu z nich wcale nie ma ochoty pisać e-maili, czy dzwonić. Prosty proces rezerwacji przez Internet może sprawić, że klientów przybędzie, ponieważ zwyczajnie łatwiej będzie dopełnić wszelkich wymaganych formalności. W dodatku taka rezerwacja zazwyczaj nie trwa długo - jest to zatem spore udogodnienie dla wszystkich, którzy rozważają nocleg w danym miejscu.
Responsywność strony
Tutaj powracamy niejako do tematu przystosowania strony do korzystania z niej za pomocą urządzeń mobilnych. Jest to bardzo istotna kwestia, ponieważ coraz częściej nie używamy komputera, czy laptopa, aby załatwić pewne sprawy - wolimy sięgnąć po smartfony, albo tablety - zwłaszcza, jeśli jesteśmy w drodze. Strona naszego hotelu musi zatem reagować na to, z jakiego urządzenia się z niej korzysta i odpowiednio dostosowywać design witryny za każdym razem, kiedy wykryje konieczność modyfikacji interfejsu. Postarajmy się zatem, aby nasza strona była po prostu łatwa w obsłudze - bez względu na to, na jakim sprzęcie się ją ogląda.
Struktura witryny
Chaos nie jest mile widziany na stronie internetowej. Wszystko powinno być uporządkowane i odpowiednio poukładane. Poszczególne kategorie muszą być widoczne i rzucać się w oczy, aby łatwo było je odnaleźć. Każdy element powinien mieć swoje uzasadnione miejsce - najlepiej kierować się kolejnością, w jakiej konkretne informacje interesują klienta. To, co dla niego ważne, powinno znaleźć się raczej na początku, a wszelkie dodatki, które również mogą zaważyć na ostatecznej decyzji, bliżej końca. Pogrupowane w ten sposób informacje są bardziej czytelne, łatwiejsze do zlokalizowania i robią dobre wrażenie.
Strona internetowa hotelu powinna sprawiać profesjonalne wrażenie, które pozostanie na dłużej. Musi być estetycznie wykonana, bez przesady w żadną stronę i dostarczać klientowi wszystkich niezbędnych informacji, które pozwolą mu zdecydować się na pobyt u nas. Systemu rezerwacji online oczekuje natomiast bardzo wiele osób - jest to wygodne i szybkie rozwiązanie.
Weronika, Media Click Polska.