Jakie korzyści daje współpraca z influencerami?
Konsumenci chętnie przeglądają opinie innych osób dotyczące danych produktów czy usług i na tej podstawie często dokonują wyboru. Silny wpływ rekomendacji z wiarygodnych źródeł sprawia, że coraz więcej marek wprowadza do strategii marketing rekomendacji. Jedną z możliwości jest zaangażowanie influencerów, którzy potrafią umiejętnie wypromować usługi i produkty oferowane przez firmy. Odbiorcy bardziej ufają poleceniom wiarygodnych liderów opinii niż tradycyjnym reklamom w sieci. Influencerzy docierają do swoich fanów za pomocą rożnych kanałów m.in. Instagrama, Facebooka, TikToka czy YouTuba. Najlepsi influencerzy charakteryzują się wiarygodnością i dużym zaufaniem wśród swojej społeczności. Mogą komunikować się z potencjalnymi klientami w sposób bardziej bezpośredni niż same firmy. Marketing rekomendacji daje możliwość poszerzenia bazy potencjalnych klientów, wpływając na wzrost konwersji i sprzedaży. Jednak to nie jedyne cele marketingowe, które realizuje influencer. Wszelkie działania mogą pozytywnie wpłynąć na pozytywny wizerunek marki oraz budować świadomość produktów lub usług.
Zakres usług agencji influencer marketingu
Wbrew pozorom skuteczne kampanie nie wiążą się ze współpracą ze znanymi influencerami o milionowych zasięgach. Firmy mogą z powodzeniem osiągać swoje cele powierzając działania promocyjne mikroinfluencerom. Agencja influencer marketingu posiada bazę zaufanych i wiarygodnych influencerów, którzy są w stanie odpowiednio wypromować ofertę firmy. Agencja influencer marketingu projektuje kampanie szyte na miarę, czyli dostosowuje działania z uwzględnieniem potrzeb, oczekiwań i budżetu reklamowego firmy. Współpraca z kilkoma czy kilkunastoma influencerami o mniejszych zasięgach może dać bardzo dobre efekty. Kampanie muszą być szczegółowo zaplanowane i na bieżąco optymalizowane. Specjaliści tworzą plan działań, opracowują strukturę kampanii, negocjują ceny z influencerami, rekomendują najefektywniejsze rozwiązania, koordynują na bieżąco wszystkie działania, monitorują przebieg kampanii i monitorują efekty. Dzięki kompleksowym usługom kampanie z udziałem influencerów mogą być niezwykle skuteczne, nawet dla firm o mniejszym budżecie reklamowym.